Tankarna fanns ALDRIG...

...aldrig att det skulle hända mig... ALDRIG. Det var sådant man läste om i tidningar, sådant som berörde mig och gjorde mig ledsen, men det skulle ALDRIG hända mig.. Fatta hur vanligt det är med självmord och det är så fruktansvärt. Det gör ont i mig när jag tänker på hur många som faktiskt går och mår så fruktansvärt dåligt. Så dåligt att de ser döden som enda utväg. För den som mår så dåligt finns ingen annan utväg. Vi runt omkring vet inte, förstår inte. Hur mycket vi än vill förstå kan vi inte, om vi ens hinner märka något innan det är för sent. Är det ett rop på hjälp lär vi märka det, men vi kan inte förhindra det. Är det inte ett rop på hjälp så får man oftast inte veta något förrän det är försent, så var det i mitt fall. Jag kom för sent och det måste jag lära mig leva med...

Vi har läst massor om dem i tidingar, sett dem på tv och vi trodde knappast att dem skulle välja döden före livet...

All kärlek till er, Ted Gärdestad, Johanna Sällström, Wilhelm Moberg, Micke "Svullo" Dubois - och alla andra som valt denna tragiska utväg!






Vilhelm Moberg, 1967.





Älskar dig K!
Din syster





Kommentarer
Postat av: Jenna

Känner igen det du skriver... Beklagar din sorg!!



Svar; Självklart är du välkommen att läsa min blogg!



Kram!

2010-01-02 @ 23:58:55
URL: http://jennaanderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0